zondag 22 juni 2008

De 46'ste Graafstroomtocht

Gisteren was het weer zover. De 46'ste Graafstroomwandeltocht. Heel optimistisch begon ik, mijn vriend en een ander wandelmaatje om net iets over 7 aan de 50 km.De route begon in het trefpunt in Oud Alblas. Eerst gingen we richting Alblasserdam en toen richting de kinderdijk. Na 11.7 km hadden we onze eerste rust. Vanuit de rust gingen we over het molenpad richting de zijde. Eenmaal over de brug slaan we rechtsaf de tiendweg op. We moesten richting Groot Ammers want daar hadden we rust in cafe de Sluis. Daar zaten we inmiddels op de 23 km. Het tempo lag net iets te hoog voor mij dus ik twijfelde of die dag de 50 km wel goed voor me zou zijn. De splitsing met de 40 hadden we nog niet gehad. Dus eenmaal op de splitsing heb ik toch maar gekozen voor de 40. En opeens hoefde we nog maar 17 km. De laatse 17 km voerde richting brandwijk, en zo naar Bleskensgraaf waar we rust hadden in de garage in de Peppelstraat . Van daaruit was het rechtstreeks terug naar Oud Alblas. Met iets meer dan 40 km achter de rug en een eindtijd van 10 voor 3 hadden we het nog niet slecht gedaan. Wel vond ik het erg benauwd en had ik daar best last van. Ik was in ieder geval erg blij dat ik weer binnen was.
Toen wachten op mijn vriend. Die kwam uiteindelijk binnen om half 5. Zijn eerste 50 zat er op. En dus zijn we allebei klaar voor Nijmegen.

2 opmerkingen:

alfred zei

ziet er een flinke wandeling uit. zet je blog zeker bij mijn favorieten om nog eens terug te komen.
veel succes en vele groetjes.

Alfred

Ineke zei

Leuke foto's vooral van die molens aan het water!